Om föreningen

Fakta om BRF Eklanda Södra Park

BRF Eklanda Södra Park, som ligger i området Eklanda i Mölndals kommun, består av 24 radhuslägenheter om totalt 3264 kvm. Varje lägenhet har en boyta på 136 kvm och en biyta på 4 kvm, fördelade på 3 plan. Lägenheterna är fördelade på 4 huskroppar vilka byggdes 2000.

De två långhusen med adress Eklanda Torg 11-25 resp Eklanda Torg 27-41 tillhör fastigheten Orgeln 3, och de två korthusen med adress Eklanda Torg 43-49 resp Eklanda Bäck 48-54 tillhör fastigheten Dragspelet 4.

Husen byggdes ursprungligen med en enstegstätad putsfasad men har under 2011 och 2013 fått en helt ny putsfasad med luftspalt.

Förenings stadgar kan du läsa här: Stadgar_Brf_Eklanda_Södra_Park_2018.pdf

Senaste årsredovisningen kan du läsa här: Årsredovisning-2020.pdf

Omgivningen

Eklanda gränsar till Änggårdsbergen, ett härligt skogsområde och naturreservat som bjuder in till promenader, löpning och mountainbike. 5 km söder om Eklanda ligger Sisjöns friluftsområde med en härlig badsjö. 5 km sydväst om Eklanda ligger Askims havsbad, som du enkelt cyklar till på fina cykelbanor.

Kommunikationer

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i kommunen och dess kranskommuner. Närmsta busshållplats är Eklanda Torg (Linje 758 och 186), alldeles i närheten av radhusen. Även Eklanda By och Bäckstensgatan ligger i närheten (Linje 751).

Med bil tar man sig snabbt ut på Söderleden och E6 via Åbromotet.